Dziękujemy!

Otrzymaliśmy Twoją wiadomość

Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej.

x

Infolinia i Rejestracja:

  • Uprzejmie informujemy o zmianie polityki prywatności zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

    Polityka prywatności:

    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy:

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest firma Ajurweda Online Agnieszka Kania z siedzibą w Szczecinie, ul. Juliusza Słowackiego 15/2, kod pocztowy 71-434, adres e-mail: ajurwedaonline@gmail.com, tel. +48 782 549 406

    Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO i w celu marketingowym Administrator powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest zbieranie danych statystycznych i analizowanie ruchu na stronie internetowej.

    Podanie danych osobowych na stronie internetowej jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Mam wpływ na przeglądarkę internetową i jej ustawienia. Odbiorcami danych osobowych mogą być Google, Facebook, Call Page, Tawk. Mam prawo wycofania zgody w dowolnym momencie poprzez zmianę ustawień w przeglądarce. Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane w zależności od okresu używania technologii. Mam prawo zażądania od administratora dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords, Facebook Pixel. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania, prosimy zoptymalizować odpowiednio przeglądarkę.

    W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych. Sposoby kontaktu z inspektorem ochrony danych w firmie Ajurweda Online Agnieszka Kania z siedzibą w Szczecinie, to: adres korespondencyjny ul. Juliusza Słowackiego 15/2, 71-434, Szczecin, adres e-mail:ajurwedaonline@gmail.com, tel. +48 782 549 406, formularz kontaktowy dostępny na stronie , infolinia +48 782 549 406.

    Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat do czasu wykorzystywania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej


    Prawa użytkownika strony internetowej:

    Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak i również prawo do ograniczenia ich przetwarzania/ prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.


    Polityka cookies:

    Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies i podobnych technologii w celach technicznych, reklamowych, statystycznych oraz by dostosować Serwis do indywidualnych potrzeb Użytkowników.

    Można je podzielić na cookies niezbędne, czyli takie, bez których Serwis nie może funkcjonować poprawnie, cookies dotyczące personalizacji, potrzebne, by zapisać ustawienia i preferencje Użytkowników, oraz cookies dotyczące optymalizacji reklam, które zbierają informacje na temat reklam wyświetlanych Użytkownikowi oraz mogą służyć do tworzenia Twojego profilu.

    W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące wszystkich powyższych plików cookies.

    Możesz przejść do korzystania z Serwisu wybierając "Akceptuję"

    Wszystko, czego potrzebujesz, to miłość: długowieczność i korzyści z pozytywnego myślenia

    Czy miłość uzdrawia?

    Jedną ze szczególnych właściwości hormonu długowieczności - oksytocyny - jest fakt, że nigdy się nie kończy, nawet gdy się starzejemy. W przeciwieństwie do dopaminy - naszego hormonu nagrody, który łatwo się wyczerpuje - zasoby oksytocyny są nieskończone dopóki wiemy, jak z nich korzystać. (1, 2)

    Oksytocyna jest uwalniana nie wtedy, gdy dostajemy, a kiedy dajemy, kochamy, dotykamy i troszczymy się o innych bardziej niż o siebie. Jest wytwarzana kiedy układ nerwowy czuje się bezpieczny, nie oczekując nadchodzącej nagrody. Ajurweda nazywa te wartości satwicznym sposobem życia - spokojnym, łagodnym, szczodrym i zaangażowanym w dobrobyt innych. Obecnie nauka mówi nam, że dając z siebie, wytwarzamy oksytocynę, co jest lepsze dla nas, niż dla odbiorcy. (1, 2)

    Nowe badanie opublikowane w Psychological Science wskazuje, że ludzie entuzjastyczni i radośni - co medycyna zachodu nazywa pozytywnym nastawieniem, a Ajurweda satwicznym sposobem życia - wykazują obniżone ryzyko utraty pamięci na stare lata. (3) Wyniki badań pokazują, że zdolność zapamiętywania słabnie z wiekiem. Jednakże osoby o bardziej pozytywnym nastawieniu doświadczają mniej raptownego pogorszenia pamięci na przestrzeni prawie dekady. (3)

    Inne badanie, przeprowadzono w Tokyo University of Science. Naukowcy potwierdzili, że produkcja oksytocyny jest powiązana z wyrażaniem miłości i dobrego samopoczucia, oraz że ten hormon bierze udział w procesie uczenia się i zapamiętywania. (4) Wykazano, że wprowadzenie oksytocyny do mózgu osłabionego obecnością blaszek amyloidowych może cofnąć zaburzenia pamięci wywołane nagromadzeniem amyloidów. (4)

    Wytwarzanie oksytocyny ma związek z lepszym działaniem pamięci i odwróceniem jej zaburzeń spowodowanych wiekiem. Liczne badania mówią nam, jak produkować więcej oksytocyny. Musimy nauczyć się dawać i bardziej troszczyć się o siebie nawzajem. Dotyk, obejmowanie, miłość i pielęgnowanie więzi stanowią mapę do dłuższego, zdrowszego życia. (1, 2, 3, 4, 5)

    Pozwól miłości leczyć

    Jak się okazuje, produkcja oksytocyny w organizmie wzrasta podczas porodu, w okresie laktacji, podczas zajmowania się małymi dziećmi, przy wykazywaniu zachowań społecznych oraz spędzaniu czasu z potomstwem lub bliskimi.

    Wpływ oksytocyny

    1. Obniża kortyzol uwolniony w reakcji na stres.
    2. Łagodzi reakcje ciała migdałowatego (centrum emocji) następujące w obliczu przerażających doświadczeń wizualnych.
    3. Poprawia zachowania przy zarządzaniu pieniędzmi.
    4. Usprawnia umiejętność interpretowania stanów umysłowych.
    5. Wydłuża czas patrzenia w oczy naszym rozmówcom.
    6. U zdrowych osób oksytocyna podawana donosowo poprawia rozpoznawanie emocji oraz podwyższa poziom zaufania w relacjach.
    7. Poziom oksytocyny w moczu zmniejsza się u dzieci oddanych do sierocińca tuż po porodzie.
    8. Poziom oksytocyny w płynie mózgowo-rdzeniowym obniża się u dorosłych kobiet, które w dzieciństwie padły ofiarą znęcania się.
    9. U mężczyzn doświadczających w dzieciństwie rozbicia rodziny występuje reakcja obronna kortyzolu na zewnętrzne podawanie oksytocyny.
    10. U mężczyzn z problemami z budowaniem więzi, oksytocyna usprawnia poczucie bliskości i przywiązania.

    Stres w dzieciństwie a oksytocyna

    Jak widać, oksytocyna - hormon odpowiadający za zaufanie, dotyk, miłość i długowieczność - ma wiele wspólnego z naszymi doświadczeniami z dzieciństwa. Według Ajurwedy, dziecko nie może postąpić źle w pierwszych dwóch latach swojego życia. Potem, gdy układ nerwowy jest już przekonany, że świat jest bezpiecznym miejscem, wprowadzane są zasady i dyscyplina. Wygląda na to, że im bardziej satwiczne dzieciństwo, tym łatwiej jest prowadzić satwiczne życie w dorosłości. Im więcej satwy, tym więcej oksytocyny. Dzieciństwo oparte na braku akceptacji i uwagi wyznacza drogę do niespełnienia w dorosłości. Pojawiają się: uzależnienie od mechanizmu nagrody, niezaspokojona potrzeba miłości i niezdolność do kochania.

    Choć może to brzmieć jak wyrok, Ajurwedę stworzono właśnie po to, by uwolnić się od zależności, zewnętrznych stymulacji i być szczęśliwym. Nieliczni z nas mieli tyle szczęścia, by przeżyć dzieciństwo wolni od stresu. Większość z nas musiała dorastać z wieloma lekcjami do odrobienia. Ajurweda stosuje rozliczne techniki, w tym jogę, terapię oddechem, medytację oraz zdrowy styl życia, aby skłonić układ nerwowy do porzucenia mechanizmów obronnych z dzieciństwa. Możemy nauczyć się odsłaniać. Uwierzyć, że lepiej być nieopancerzonym ja, być kochanym i zainteresowanym innymi, niż przejmować się tylko sobą.

    Satwa jest wtedy, gdy umysł nie ma potrzeby zapewniania ochrony; masz swobodę bycia w pełni sobą. Radżas jest pierwszą próbą umysłu, aby się bronić i oferować stymulację zmysłów dla zapewnienia tymczasowego stanu satysfakcji. Tamas to bardziej agresywne, emocjonalne działanie dla zapewnienia bezpieczeństwa.

    Satwa: Jeśli twój emocjonalny typ jest dominująco satwiczny, wówczas życie jest dobre. Pamiętaj, że każdy może stopniowo opanować swoje radżasowe i tamasowe cechy, jeśli takowe istnieją. Jeżeli twój stan to 100% satwy, to jest to osiągnięcie godne świętych, a niekoniecznie życiowy cel.

    Radżas: Nadmiar radżasu wskazuje na ryzyko wypalenia bądź pogoń za miłością i zadowoleniem. Podejmuje się działania, które nigdy nie dostarczają tego, czego prawdziwie poszukujesz.

    Tamas: Nadmiar tamasu przeważnie oznacza, że otoczyłeś się ochronnym kokonem, a twój umysł upewnił cię w przekonaniu, że to jest najbezpieczniejsze miejsce, w którym możesz się znaleźć.

    Gdy już poznasz swój emocjonalny typ, możesz użyć tej wiedzy, by zacząć oddalać się od cech tamasowych i radżasowych i podążać ku satwie.

    Ruszenie naprzód

    Bolączki związane z niezdolnością do koncentracji lub słabą pamięcią mogą być wywołane przez różne czynniki natury fizycznej i biochemicznej. Równie dobrze mogą być też efektem mechanizmów obronnych umysłu, a te można zmienić. Nasz umysł częstokroć używa tych mechanizmów i przyćmiewa jasność myślenia, zdolność zapamiętywania, a nawet przebaczenia drugiej osobie. Stworzył bowiem iluzję, w której jesteś bezpieczniejszy nie posiadając klarowności myśli lub zdolności przebaczania.

    Twoim zadaniem – jeśli zgodzisz się go podjąć - jest uzmysłowić sobie, jak w imię zachowania bezpieczeństwa twój umysł ukrył doświadczenia prawdziwej radości, szczęścia i wiary we własną moc. Najwyższy czas podjąć ryzyko przeżywania życia w pełni, pozbywając się cech, które już ci nie służą - jedna po drugiej.